Jag svarar Denise!

                              
                    

Igår på första delen av våld i nära relationer så dök bland upp denna kommentar upp, där Denise frågar om relationen mellan mig och min far. Men handen på hjärtat måste jag tyvärr svara att jag inte idag har någon kontakt med honom. 2012 sa jag upp kontakten med honom för mitt eget liv skull, för min egen överlevnad. Men efter att vi sa upp kontakten så har han ändå några gånger försökt ta upp kontakten.. MEN han är så ostabil och okontrollbar. För bara en ynka måndad sen, precis innan jag flyttade till fosterhem eller familjehem som det nu mer kallas så hamnade han i häkte igen efter en misshandel där jag ringde polisen och min lillasyster var inblandad.

Allting är fortfarande så "färskt", jag känner att jag måste mogna lite mer, få chansen att börja bearbeta allting innan jag låter honom in i mitt liv. Eftersom han även vägrar att ta emot hjälp så komplicerar det allting. Det har hänt så mycket och sker så mycket omkring han så jag vill utesluta honom ur mitt liv ett tag till. Men jag hoppas i framtiden kunna ha någon sorts kontakt med honom.. men som det ser ut nu så är det väl mer en dröm som alla barn har, få ha sin far vid sig. Men han blir bara sämre, värre så vi får se.. 


Men om ni fortsätter att kika in här, kommer ni får reda på mer om min bakgrund och våran tidigare relation samt vad som gjort att det blivit så här. Jag har minst sagt levt ett händelserikt liv, verkligen action har det varit och jag tror många av er kommer tappa hakan *nästan iaf. 

Postat av Emma

Jag har precis suttit och läst igenom din blogg, usch vilka berättelser! Beundrar dig att du orkar vara stark! Kramar på dig!

Svar: Tack så mycket! Kram
tusengangerstarkare.blogg.se

Datum: 2014-06-25 | Tid: 12:31:23
Blogg: http://emmamalm.com
Postat av Erica

Du är så duktig på att skriva och jag känner verkligen igen mig i dina berättelser!
När jag läser att du valt att ta avstånd från din pappa kan jag faktiskt säga att jag vet precis hur det är. Jag har tagit avstånd från min mamma i ca 3 år nu. Eller från hela min familj. Min mamma är knarkare och när hon tar kontakt så skadar det bara mig, hon vill åt pengar osv osv.. Det känns ändå "skönt" att veta att jag inte är ensam om att avbryta kontakten med föräldrar, för ibland känns det som om man är den enda i hela världen!
Jag beundrar din styrka och dig. Kram

Datum: 2014-06-29 | Tid: 20:55:38
Blogg: http://eriiicahenriksson.blogg.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!